24 Kasım 2012 Cumartesi (GİDİŞ- ZURİH)

İstanbul Sabiha Gökçen Havalanın dayız. Buraya gelmekte hiç zor olmadı açıkçası Jsaat 11:30 da uçağımız ve 2,5 saat sonra Zürih havaalanındayız tabi 1 saat fark olunca 13:30 da Zürih te olmayı planlıyoruz.

Zürih havaalanındayız, uçaktan indik başladık koşturmaya ama körüğü geçtikten sonra bir erkek bir kadın pasaport kontrolü yapmaya başladı. Ne yani burada mı yapılıyor pasaport kontrolü diye söylenmeye başladım ve yürümeye devam ettik uzun bir yürüyüş bu, yürü de yürü kalabalığı takip ediyoruz tabi ki, daha sonra merdivenlerden inip trene bindik havaalanından çıkacağımızı düşünüyorduk ki; değil pasaport kontrolüne şimdi gelebildik. Kontrole girip birkaç detayı sorup cevaplayınca neyse ki içeriye girmeye hak kazanıyoruz. J

Tabi aşağısı tren garı önce neye bineceğimize karar veremiyoruz daha doğrusu ben verdim de kocam kabul etmiyor. J Ben bilet almadan binelim 7 dakika sonra Zürih HD tren garındayız diyorum ama maalesef kocamıikna edemeyince oda bilet almaya gidiyor. Aslında Swiss Pass alacağız gelmeden önce yaptık araştırmamızı 4 günlük Swiss Pass biletlerde indirim var 1 kişi alınca diğer kişi de bedava ve bir çocukta ücretsiz olarak seyahat edebiliyor. Bu durum 30 Kasım a kadar geçerli neyse ki günü de kurtarıyoruz, bu bize tabi ki çok avantaj sağlıyor normalde 1 kişi 266 CHF (1CHF=1.99 TL)

Fakat bileti bugün almamamız lazım, bugün sadece Zürih ü gezeceğimiz için ben yarın alınmasının uygun olduğunu düşündüm ama kocam gene de günlük bilet alalım diye tutturdu ve 20CHF verip gidip günlük bilet aldı neyse gidip treni bulup biniyoruz.

Zürih merkez istasyon da değil bir önceki büyük istasyon da ineceğimizi biliyorum. Hardbrücke istasyonda iniyoruz, indiğimiz gibi direk yürüyoruz ve Hotel Senator elimle koymuş gibi buluyorum. J Bu konuda herkese maps.google.comtavsiye ederim bazı büyük şehirlerde şehre çok yaklaştırdığınızda (+ ve -) yerdeki adam simgesini caddeye yapıştırdığınızda üç boyutlu olarak orada yürüyorsunuz ben bu sayede bütün otellerin yerini gezdim nereden gidilir nasıl gidilir ne kadar mesafe kestirmeye çalıştım ve hepsi de tuttu diyebilirim gerçi bunu okuyanlar bu olayı çoktan biliyor bile olabilir belki ben çok geriden takip ediyorum. J

Otele girişimizi tamamlıyoruz rezervasyonlarımın hepsini booking.com dan yapmıştım, herhangi bir sorunla da karşılaşmadım otelden hızla çıkıyoruz. Akşam olmadan gezmeye başlamamız lazım, resepsiyondan şehir haritasını alıp başlıyoruz yürümeye diğer tren garı çok uzak değil yürüyerek 15-20 dakika ama zaten bu yürüyüşten sonra bir daha yürümüyoruz sürekli tramvaya biniyoruz 1-2 dakika da bir de tramvay var zaten 7-13-17 numaralı tramvaylar ilk günümüz ve deli gibi geziyoruz.

Tüm kanal boyunca ilerliyoruz en önemli caddesi Bahnhof da geziyoruz. Bu cadde bizim taksim e benziyor uzun uzadıya bir cadde her türlü mağaza, çikolata, saat, gözlük, kıyafet ilk günümüz pek bir şey almıyoruz sadece fiyat değerlendirmesi yapıyoruz.

Fakat Zürih te ilk dikkatimi çeken şey arabalar hepsi birbirinden iyi arabalar, bu arada güneş çoktan battı ışıklar olabildiğince yoğunlaştı ve fotoğraf çekmek zorlaştı, karnımızda acıktığına göre yemek yeme zamanı geldi demektir.

Ben gelmeden önce her gün balık yeriz diye düşünmüştüm ve Avrupa da yaygın olan Nordsee de yeriz dedim ama yollarda rastlamadık hep baktık yiyecek ne var diye sonra tren garının içi geldi aklıma oraya gidelim diyorum tabi gidiş için tramvayı kullanıyoruz çünkü çok aşağılardayız. Tren garının önü çok yoğun bir cadde çok kalabalık ve her tarafta tramvay var gara giriyoruz.

Her yer küçücük kulübe tarzı dükkanlarla dolu garın ortasına yayılmışlar türlü çeşit şeyler satıyorlar tabi ki hepsine bakacağım ama önce karnımızı doyurmak lazım ve nordsee tabelasıdalıyorum. Öyle ahım şahım bir yer değil bildiğin facefood tarzı bir mekan ama tabi ki her şey balık üçüzümde farklı bir tabak söyleyip siparişlerimizi veriyoruz ben ve eşim içecek içmiyoruz ama oğlum kola içiyor ve kasaya geliyoruz (80 CHF) evet hoş geldin kutlaması bu sanırım ilk şokumuzu yaşıyoruz.J

Yemekten sonra epey dolanıyoruz ayaklarımız ağrıyor artık tren garının oralardan neye binsek diye düşünüyoruz haritaya ve otobüs duraklarındaki bilgilere dayanarak 13 numaraya biniyoruz ve bingo otelin arka sokağında indik süper oldu…

Otelimize gidip hemen yatmak istiyoruz, yarın uzun bir gün olacak Bern’e ve Basel’e gideceğiz…