28 Aralık CUMARTESİ

Füssen
Kempton
Stuttgart
Sabiha Gökçen Havaalanından, Pegasus hava yolları ile Stuttgart uçağımıza biniyoruz. Yolculuğumuz 2 saat 45 dakika kadar sürüyor.

Havaalanına iniyoruz ve tabi bir koşturmaca pasaport kontrol, burada benim sinirlerimi çok bozan bir olay olduğu için anlatıyorum. İki pasaport kontrol noktası var eşimle beraber bize sıra geldi pasaportları verdik ve bekliyoruz. Diğer pasaport noktasından kontrol edilenler gelip geçiyor ama biz hala bekliyoruz. Alman polis bir şey de sormadan bir bana bakıp, bir İskender’e bakıp duruyor, en sonunda dayanamayıp bir problem olup olmadığını sordum, Almanca anlamadığım bir şeyler söyledi. Polis İngilizce’de bilmiyor ve bir şey de sorduğu yok en son davetiye gibi bir şey geveledi, biz de “ne davetiyesi, otel rezervasyonları önünde görmüyor musun” diyemedik, J ama ona benzer bir şeyler söyledik en sonunda da verdi pasaportları gittik ama rahat 15 dakika bekledik ve benim sinirlerim gerildi. İskender beni sakinleştirmeye çalışıyor, sanki suçluymuşsun gibi bir tavır içinde olan polise bas bas bağıramamak içime oturdu doğrusu…

Neyse diyorum ve kaldığımız yerden devam ediyorum. Havaalanı içinden çıkmamız baya bir zamanımızı alıyor. Bavulları beklemek sonra çıkıp araç kiraladığımız yeri bulmak zor olmadı ama zaman aldı.

Bu arada araç kiralama ile ilgili birkaç şeyden bahsetmek istiyorum. Biz aracımızı gelmeden önce rezervasyon yaptırdık, bunun için az buz değil baya bir araştırma yaptım, okudum inceledim, şimdi burada hepsinden tek tek bahsetmeyeyim.

Seyahatçilerden biri araç kiralama ile ilgili çok güzel bir yazı derlemiş bana çok yardımcı oldu sizde eğer araç kiralamak isterseniz bu http://www.bencetatil.com/yurtdisinda-araba-kiralamak/ yazıyı okumadan kiralamayın derim.

Biz http://www.autoeurope.com.tr/ adresinden araç kiralamayı gerçekleştirdik çokta memnun kaldık, araçta bizim için önemli olan, sınırsız km, kar lastikleri (zorunlu olduğundan), navigasyon ve otomatik vites idi, fakat otomatik vites isteğimiz gerçekleşemedi, gerek araç azlığından, gerek otomatik arabanın fiyatının çok yüksek olması bizi bu sevdadan alıkoydu ve manuel araç kiraladık.

Aracı 5 günlüğüne 156€ ya kiralamış olduk, bu rakam son derece cazip, sınırsız km ve kar lastikleri fiyata dahil ayrıca 800€ ya kadar kaza sigortası yapılmış oluyor. Navigasyon cihazını kiraladığımız yerden günlüğü 10€ vererek ayrıca alacaktık. Fakat gittiğimiz zaman navigasyon cihazının olmadığını öğrendik üstelesek “biz rezervasyonumuz da belirtmiştik” desek sanırım mecburlardı, fakat biz üzerinde durmadık, ben akıllı telefonuma güvenerek “haritalara bakar buluruz” dedik ve rezervasyon işlemlerini bitirdik.

Bu arada kredi kartınızdan araç ücreti değil de 1000€ luk bir teminat bedeline bloke konduğunu bilmek sizin içinize ürperte bilir. Ama aracı sağ salim geri getirdiğinizde bu bloke kaldırılmış, sadece araç ücreti alınmış oluyor. Fakat şunu bilmeniz gerekmektedir ki, kredi kartınızın o kadar limiti olması şart.

Biz işlemimizi bitirip arabaya bindireceklerini düşünürken, kadın anahtarı elimize veriyor. Ve uzun bir tarif yaparak arabanın nerede olduğunu tarif ediyor. (gerçi kadın süper tarif etmiş arabayı elimizle koyduğumuz gibi bulduk) Ben nasıl bulacağız diye endişeleniyorum. Bu arada kadın aracın bazı vuruk yerlerini rezervasyon kâğıdına işaretleyerek gösteriyor, bundan farklı bir durum varsa da bize haber verin diyor.

Hadi bakalım diyoruz ve bavullar elimizde arabamızı bulmaya gidiyoruz. Tabelaları takip ederek kolaylıkla buluyoruz. Ama burada bizi bir sürpriz bekliyor, biz siteden Volkswagen Fox bir araç kiralamıştık. Ama karşımızda Volkswagen Golf Coupe aracı görünce gerçekten hayrete düştük araba gerçekten süperdi…
Ver elini Stuttgart otelimiz diyoruz ama işte bu kısım düşündüğümden de zor oluyor ben haritalarımı açıyorum, tabelalar da var ama biz Stuttgart Ost’a mı gideceğiz yoksa Stuttgart West’e mi gideceğiz o an için bunu bilmiyoruz ki… J İnternet bağlantısını da açmadığımızdan, haritada konumumuzun görünmemesi de işimizi daha bi zorlaştırdı.

Şehre yine de bir şekilde gidiyoruz tabelaları takip edip ama şehrin içine girince durumumuz daha da vahimleşiyor sürekli kayboluyoruz. Otelimiz merkeze 7 km ve porsche müzesinin hemen yanında tüm ayrıntıları bilmeme rağmen yine de oteli bulmamız çok zor oluyor ve aradan 3 saat geçmiş bile ama bu arada bir yerde mola verip yemek yiyoruz.

Yemek yediğimiz yer ise Mauserstrabe’de “Dedemoğlu Restaurant” burası tam bir Türk mahallesi, öyle ki dükkanların tabelaları Türkçe yazılmış; “taç perde, koltuk tamir, internet cafe, çay” insan birden bire böyle Türkçe yazılarla karşılaşınca gerçekten çok şaşırıyor. Yemek yediğimiz yer kebapçı ve baklavacı, genelde Avrupa da bu tür yerler, çok salaş ve lezzetsiz olur ama burası Türkiye’de ki herhangi bir kebapçıdan, iyi bir kebapçıdan farksızdı, garsonlar Türkçe konuşuyor, gelenler Türk, Türkçe televizyon çok ilginç geldi bana bu yapı… Sanırım Stuttgart’da çok Türk var ondan diyorum… (ama henüz Türklerin her yerde olduklarını bilmiyorum.)

Yemeğimizi yedikten sonra zaten otelimizin de yakınların da olduğumuzu öğreniyoruz. Zannetmeyin ki orada ki Türkler yardım ediyor, hiçte yardıma hevesli tipler değiller, dudağının ucuyla cevap verdi adam bize samimiyetten uzak…
Saat öğlen 14:00 civarı inmiştik havaalanına, şimdi ise saat 17:30 civarı ve nihayet otelimize varıyoruz. Diyebilirim ki; tüm gezilerimizden en çok kaybolup bocaladığımız gün bugün idi. Araçla ilk kez gezince tecrübesizlik tabi J

Otelimiz; ACHAT Comfort Stuttgart, hemen yanın da Mc var, meraklısı için Porsche fabrikasının ve Porsche müzesinin hemen yanı başında, otelde check-in işlemi yapıp hemen fırlıyoruz dışarı, İskender söylenip duruyor “Navigasyon cihazını almadık” diye J Navigasyon cihazı bakmaya gidiyoruz. Media Markt bulup navigasyon cihazı bakıyoruz. Ama İstanbul’da çalışıp çalışmayacağından emin değiliz, markaları incelemedik o yüzden almadan çıkıyoruz. Dışarıda biraz geziniyoruz, her yer sessiz sakin gün tamamen bitmiş gibi. Bir yerde oturup kahve molası veriyoruz. Sonunda otelin yolunu koyuluyoruz. Giderken aynı yerde birkaç tur atmış olabiliriz otelimizi bulmak uğruna. J

İskender yatmadan önce çeşitli uygulamalar araştırıyor ve sonunda, “IT’cinin elinden kaçar mı?” J Navigasyon uygulaması indiriyor. Bir hafta deneme sürümünü kuruyoruz telefona bu uygulama telefonda GPS özelliği istiyor. Tabi ki ben bundan pek hoşnut değilim sonuçta internete bağlanıp telefon faturası inanılmaz derecede yüklü gelebilir. İskender gelmeyeceği konusunda emin, şu anda ona güvenmek zorundayım başka şansımız yok yarın yolda performansını göreceğiz yarın çok erken kalkacağız…