İtalya-Roma 3. gün

15 Ağustos 2011 Pazartesi İtalya-Roma

Bugün Roma da son gün, otelden ayrılacağız check-out saat 11:00, biz sabah erkenden kalktık 07:00 de düştük yollara Aşk çeşmesi ve İspanyol merdivenlerine gidip fotoğraf çekimi yapacağız, koştur koştur gidiyoruz.
Ben enerji doluyum, İskender zor yetişiyor.
 J İspanyol merdivenlerinde kimsecikler yok saat 7:30, bol bol fotoğraf çektik kurduk tripotumuzu, daha sonra Aşk çeşmesi için yol aldık yolda biraz kaybolmuş olabiliriz tabi, birde tabi ki sabahki enerjimden pek eser kalmadı zira açlıktan ölüyorum.
Neyse birazdan tekrar bulduk yönümüzü ve nihayet Aşk çeşmesine de geldik ama saat 09:00 oldu bile :( o yüzden biraz kalabalık grup falan gelmiş yine çok sade fotoğraf çekimi yapamıyoruz.
Dikkatimi çeken bir husus da, Aşk Çeşmesi dedikleri görkemli heykelleri ile meşhur bu çeşmenin nasıl olmuşta Roma'da daracık bir sokakta yer almış olduğu idi,  buralarda yapıtlar genelde geniş meydanlarda yer alıyorken, o yüzdendir ki gelen insanlarda buraya sığmıyor dolayısıyla çeşmenin önüde itiş kakış oluyor.
Durum böyleyken istediğim fotoğrafları elde edemiyoruz. Ama paralarımızı atıp dileklerimizi dilemiş olduk, burada uyarılıyoruz "tripotla çekim yapamazsınız" diyor polis bize, neyse laf anlatamayacağız kaldırıyoruz. Daha sonra hızlıca ve biraz daha kaybolarak otelimize dönüyoruz, dönüş yolunda bir otobüse binip iki duruk yürümekten de kar etmiş oluyoruz, saat 11:00 da çıkmamız lazım duş alacağız çantalar hazırlanacak, neyse otel de ki kız hemen kahvaltı hazırlıyor bize bizde duş alıp yiyoruz ve saat tam 11:00 da hazırız... (Genelde hızlıyımdır ama bugün ki hızıma ben bile yetişemedim)
Kızla anlaşıyoruz, çantamızı bırakabileceğimizi istediğimiz saattede alabileceğimizi söylüyor bunun içinde anahtar veriyor bize oh be içimiz rahatladı çantaları bırakıyoruz, sırt çantamızı alıp çıkıyoruz hemen tren istasyonuna gidiyoruz biletlerimizi soracağız akşam ki trene rezarvasyon yaptırmak istiyoruz, müthiş sıra var bekliyoruz mecbur epey bekledikten sonra sıra geliyor adama interrail biletlerimizi gösterip akşam için Venedik’e gitmek istediğimizi söylüyoruz adam mendeburun teki bakıyor ve trende yer yok full diyor ne diyosun diyoruz birden panik oluyoruz ama nafile yer yok diyor, ayrılıyoruz adamın yanından ve makinelere gidip kurcalıyoruz adam bize hiç iyi bir itibar bırakmadığı için bir yolu olmalı diyoruz. Makineye baktığımızda yer yok diyor ama bilet almak istediğinde de 33€ satıyor nasıl iş anlamadık sonra tekrar sıraya girip bu sefer başka biri çıkar ona sorarız diye umuyoruz ve öyle de oluyor başka bir adama soruyoruz ve bize rezervasyon gerekmediğini istediğimiz gibi trene binebileceğimizi söylüyor inanmıyoruz bir kere daha soruyoruz. Bu sefer rahatladık artık çıkabiliriz bugünde epey bir gezmemiz lazım aslında ama pek keyfim yok karnımda ki ağrı devam ediyor. Aldığım notlara baktığımda İtalya Outlet mağazaları diyor oraya gidelim son günümüz belki birşeyler alırız diyoruz ve information a gidip nasıl gideriz diyoruz 714 nolu otobüsü söylüyor ancak ondan inip başka bir otobüse daha binecekmişiz sonrada 707 e peki öyleyse diyoruz 714 nolu otobüse gidip bekliyoruz. Bindik hemen nasıl olsa bedava J az gittik uz gittik Roma nın çok dışındayız buralar anladığımız kadarıyla zengin semt lüks evler var şöföre soruyoruz doğru dürüst yardımcı olamıyor en son bundan inin metro ya binin diyip bizi bir durakta indirdi, indik ve gördük ki; in ve cin top oynuyor hiç kimseler yok, nerede bu insanlar yaa tek tük birine rastlıyoruz ayrıca metro istasyonu falan da yok manyak adam ne dedi bize yaa napalım diye düşünüp duruyoruz soracak bir allahın kulu yok sonra ilerde duraklar var bir iki kişi var gidiyoruz sormaya bir kadın ve adam Outlet center ın adını falan gösteriyoruz yok bilmiyoruz diyorlar salak bunlar yaa İstanbul a gel ben sana nerede hangi Outlet center var söyleyim. Neyse vaz geçtik tamam zaten benim karın ağrım azmış durumda ilerde bir bina var bina demek aşşağılamak olur görkemli bir yapı İskender yürüyelim bakalım diyor pek keyfim yok ama tamam diyorum yakın gibi görünsede uzakmış yanına gidince anladık ki muzeymiş burası, uzun uzun merdivenlerin üstüne yapılmış bir yapı sağında ve solunda her zaman olduğu gibi heybetli heykeller var kubbe gibi yapısı aslında uzaktan vatikananın görüntüsü ama içine giremiyoruz kapalı ayrıca o yol üstünde ne kadar dükkan varsa hepside kapalıydı sanırım bayramdan dolayı gelmeden önce bakmıştım 15 Ağustos birşey bayramıydı ama ne bilmiyorum ondan dolayı her yer kapalı galiba, bu arada antik Roma yani gezdiğimiz yerler harici çok sessiz trafik yok yollar büyük büyük sessiz her yer o kalabalık hengame sadece tarihi yerlerde trustlerin yoğunluğu neyse müzeyi göremiyoruz ve çıkıyoruz biraz dinlenmek için Mc’e giriyoruz bir şeyler yiyip içelim diyoruz. Kahve ve tatlı alıyoruz. 9€ veriyor İskender iyi geldi ama dinlenmiş olduk ve tuvalete gitmiş olduk bedavaya, sonra tekrar geldiğimiz yönün tersine geçip yine aynı otobüse binip Termini ye geliyoruz. Başa döndük tekrar, J haritada gitmediğimiz tek yer kanalın orada ada gibi bir yer var onu görmedik oraya gidelim diyoruz ve H otobüsüne biniyoruz, her yeri geze geze kanala ve adaya varıyoruz iyiymiş bu otobüs giderken her yeri görmüş olduk, kanaldaki adayı gezdik orada tarihi bir kilise var onu gezmek istiyoruz ama ciddi sıra var neyse bekleyelim diyoruz ve sıranın aslında o kilisede bir aslan figürü olduğunu ve aslanın ağzına herkes tek tek elini soktuğu için olduğunu fark ediyoruz.  Eğer kötü kalpli biri isen elin içeride kalıyormuş falan filan saçma şeyler işte ama mecbur bekliyoruz sıramızı ve aslana elimizi kaptırmadan içeriye giriyoruz.  Kanalın üstünden geçerken zenci adamın teki dadandı bize çanta satmak istiyor, ay öyle böyle derken kurtulamadık adamdan ve 10€ vererek bir çanta aldım kendime hiç gereği yoktu ama adam yok Müslüman kardeşler yok şu bu dedi kocamda ayrılamadı başından adamın ve böylelikle 10€ ya veda etmek zorunda kaldım. L Neyse otele doğru yürümeye başladık saat baya oldu yemek yiyeceğiz ve çantaları otelden alıp 22:36 trenine bineceğiz, hemen bizim otelin altında bir cafe vardı oraya gidiyoruz ucuz du yiyecekler ben bir lazanya söylüyorum İskender de bir dilim pizza ve bir de kola, lazanya 5€, Pizza 3:36€, kola 2€ toplam 11€ veriyoruz. Bu arada benim boynumda fıtık var geziye çıkmadan önce ne yapar bu çanta bana demeden gittim aldım sırt çantasını ama şimdi anlıyorum ki bu çantayla bu seyahat bitmez, çantanın ağırlığı değil hissettiğim şey, boynumda bir yanma hissediyorum ve çantayı taşımaya devam edersem daha kötü olurum diye korkuyorum, bu yüzden çek çekli bir bavul aldık Roma Termini istasyonu önünden adam 60€ dan başladı ben 25€ dedim adam hemen kabul etti, İskender keşke 20€ deseydik diye çok dövündü ama nafile 25€ ya aldık çantamızı otelimize gidip çantaları düzenledik tekrardan  ama böylelikle ilk çantanın hamballığınıda yapmak zorunda kaldı kocam üfff yaa neyse çantaları halledip Termini ye doğru yol alıyoruz.  Çantalar gene de ağır ne koyduk bunlara böyle trenin neredeyse saati gelmek üzere ama tabelada yazmıyor İskender panik beni  bırakıyor çantalarla gidip soracağım diyor, gidiş o gidiş adam yok neler düşünüyorum polise mi gitsem acaba dediğim bile oluyor kendi kendime ama çantaların yanından ayrılamıyorum, sonra bir baktım geliyor belki oldu 45 dakika geldiğinde hüngür hüngür ağlıyordum sıraya girmiş information sormuş falan filan gel bir haber ver dimi adam neyse fazla kızamadım sarıldı bana özür özür üstüne neyse öğrenmiş trenin numarasını tabelada da gözüküyor tren  ama sonra aklına tren aktarması geliyor tren direk gözükmüyordu Tirotinela dan devam edicek görünüyor şimdi kafasına o takılıyor, orada başka bir trenemi binicez yoksa bununla mı devam edicez ben gidip sorucam dedi üflemeye başladım ben hemen dönerim dedi ve onu da sormaya gitti çok geçmeden geldi neyse ki, bu tren demişler inmeyeceksiniz, tabelada gözümüz çok geçmeden geldi tren kapı numarası yazıyor tabelada vaktinden önce biniyoruz daha kalkmasına 40 dakika var, trende bizim gibi normal sıra sıra oturma koltukları yok yataklı ve kuşetli deniyordu bizde ondan var ve tren iğrenç şoka giriyorum. Bizim doğu express dediğimiz trenler gibi hınca hınç insan dolu bazı yerlerde boş koltuk var iskender gel otur diyor ama ben tedirginim neyse oturuyoruz bir yere ama çok geçmeden koltuğun sahibi geliyor anlıyoruz ki bize buralar yar olmaz koridorda birde şöyle kaldırıp indirmelik koltuklar var küçücük onlara gözüm ilişiyor ve rezervasyon yaptırmayanlar burada oturacak anlaşılan diyoruz ve geçiyoruz koridora çok geçmeden her yer doluyor tıka basa tren neredeyse hani şu hindistan trenleri varya onlar gibi koridorlarda dolu bizim gibi başkasının yerine binenlerde kalkıyor ve hepsi koridorda çantaları ve kendileri tıkış tıkış herşey, bizim battanyelerimiz var yere serip uyuyakalalım diyorum İskender hemen yere yatıyor bile upuzun ben biraz oturdukan sonra dayanamayıp uzanıyorum ama yanımdan herkes kolaylıkla geçebilir. Bagajlarıda yukarıya koyuyoruz yerler biraz hafifliyor. 22:36 da kalkacak tren 23:30 da kalkıyor. Sıcak ve insan kalabalığı çekilmiyor. Kendimize kızıyoruz niye beceremedik rezarvasyonu diye neyse böyle yata yata tabi kalka kalka bin kişi geçiyor koridordan ...

Roma Detaylar:
Her yerde çeşme var kolaylıkla su bulunuyor,
Tuvalet burada da sorun her yerde yok,
Her yer birbirine yakın yürüyerek gezilebilir, biz Vatikan a metroyla gitmiştik yürüyerek geri döndük mesela
Otobüs sistemi çok iyi otobüsler bedava bilet almaya gerek yok

Bugün için harcamalar
Mc                  : 9€
Çanta el          : 10€
Çanta bavul    : 25€
Akşam yemek : 11€
Tuvalet            : 70 sent (temrini istasyonu)