İtalya-Roma 2. gün

14 Ağustos 2011 İtalya-Roma

Uyku tutmadı beni sabahın köründe kalktım, kahvaltı için oteldeki kızı bekledik, kahvaltı saat 8:30 da demişti kız 8:27 de geldi odamızın fiyatına kahvaltı dahildi ama ne kahvaltı bize göre değil tereyağ, peynir iğrenç reçel ve bal kruvasan hiç birini beğenmedik ama en azından bedava yedik.
Kahvaltıdan sonra düştük yollara bugün Vatikan gezilecek hemen koştur koştur metroya binmeye gittik ama ondan önce metronun yanında "Repububblica Meydanında" "St. Maria Degli Angeli" kilisesi ve karşısında çok güzel çeşme var onları fotoğrafladık, kiliseye hayran kaldım muhteşemdi içi, ayrıca kapısının üzerinde de ilginç figürler var hepsini fotoğrafladım.
Daha sonra metro ya ve 4 durak sonra Vatikan dayız çok yakınmış inince biraz yürüme yolu var tüm insanlar oraya gittiği için sorun olmuyor yönünü buluyorsun. Vatika nın içine girdiğimizde gördük ki muazzam bir kuyruk var, 1 km falan sanırım, İskender "beklenmez bu kuyruk" dedi ama bende "bekleyelim" dedim. Sonra; o sağda solda fotoğraf çekti bende sırada durdum ama kuyruk çok çabuk ilerliyor saat tuttuk 15 dakika da içeriye girmişiz, yalnız kuyruk bitti tam içeri gireceğiz derken bu seferde kıyafet kontrol çıkıyor karşına ben bildiğim için bugün için biraz kapalı giyinmiştim ama içeri alınmayan çok kişi oldu "aman dikkat" ve Vatika nın içindeyiz çok kalabalık ve alanlar çok büyük fotoğraf makinesinin açısı yetmiyor, baya bir gezdik muazzam her yerde fotoğraf çekmeye çalıştık ama kalabalık buna engel malesef.  Binadan çıktığımızda tuvalete gidelim dedik, ben tuvalet sırasında Vatikan a girişten daha çok bekledim korkunçtu...

Bu işide bitirdikten sonra bir yerde oturup çantamıza koyduğumuz kek ve böreklerden yiyoruz ve kuşlarla da paylaşıyoruz. Benim fazla iştahım yok canım birşey istemiyor nedense birde inceden inceye bir karın ağrısı var hayırdır inşallah diyorum. Vatikan da başka bir yere gitmedik sokaklarda dolaştık biraz sonra kale diye bir yer var oraya gittik Vatikan a yakın Castel Sant Angelo gemi şeklinde bir kale çok beğendik biz kaleyi hemen kanalın yanında oradan da P.zza Navono meydanına çıktık bu meydan çok güzel restoranlar var ortada her yerde olduğu gibi çeşme var aslında burası yakın olsa akşam yemeği yenebilir. Ne yazık ki gezeceğimiz çok yer var hemen yakında Pentheon var biraz yürüdük burası da çok güzel içi muhteşem hatta diyorum ki Vatikan dan tek farkı küçük olması yoksa iç dokular hemen hemen hep aynı, her yeri tek tek yazmayayım şehir haritamız var elimizde orada bulunan tüm yerleri neredeyse bitirdik, acayip yorulduk ayaklarımız tutmuyor kocam dondurma istiyom diyip duruyor yemesen olmaz mı diyorum olmaz diyor J (ben sevmem dondurma da) dondurma için biraz geziniyoruz nedir kaç paradır derken, Aşk çeşme si nin yanındaki dükkandan alıyoruz 2 tane dondurmayı ben zaten sevmem o yüzden yorum yapamayacağım ama kocam lezzetli diyor ve İspanyol merdivenlerine doğru yol alıyoruz ama vardığımızda yaklaşmak mümkün değil mahşer yeri gibi inanılmaz kalabalık fotoğraf bile çekemiyoruz bende gece geliriz gidelim diyorum, otelimize doğru yol alırken, yol üstünde ara sokakta büyük sayılabilecek bir market gördük ve girelim dedik akşam için bir şeyler alalım diyoruz. Giriyoruz markete fiyatlar bana pahalı geliyor (ama sonradan bunların çok normal olduğunu anlayacağım) peynir, domates, su, salam çikolata ve fanta alıyoruz.  Otele doğru devam odamızda yemek yiyeceğiz, duş alacağız, biraz uyuyup gece şarap alıp çıkacağız plan bu, Otele vardığımızda kocam hemen çay yapıyor yiyecekleri hazırlıyoruz, yemek yiyip duş aldıktan sonra ben biraz uzanmışım, İskender gitmeyeceğiz mi diye sesleniyor ve hemen fırlıyorum yerimden gideceğiz tabi ki, saat 22:00 gibi çıkıyoruz dışarıya Terminiye gidiyoruz oradan otobüse binelim dedik geçen (MA2) nolu otobüse bindik alel acele, aslında yürüseydik de gidilirdi. Ama yolla vakit harcamayalım nasıl olsa bedava diyoruz J ve biniyoruz otobüse, fakat işler umduğumuz gibi gitmiyor otobüs farklı farklı yerlere sapıyor hiç görmediğimiz yerlerdeyiz, İskender yanında oturan genç çocuğa soruyor haritayı göstererek oda birkaç durak sonra inecekseniz diyor (anladığımız kadarıyla) birkaç durak sonra daha da vahim yerlere gidiyor İskender in sorduğu çocuk indi otobüsten, bu sefer başka birine daha soruyor oda yanlış bindiniz inin geri gidin diyor, offf yaa saat baya geç oldu ben korkmaya başladım İskender de tedirgin sonra indik o otobüsten karşı tarafa geçtik aynı otobüsün geri dönenine bindik ve Termini ye geri döndük L ve böylece Aşk çeşmesine gidememiş olduk  neyse artık yarında buradayız deyip kendimizi avuttuk şarap da alamadık İskender bari bira içeyim diyor bende bitmedi senin isteklerin diyorum J ama alıyoruz 2 bira ve otel odamıza geri dönüyoruz ben çok yorgunum dün gece iyi uyuyamadım bira falan da içecek halim yok hemen yatmaya hazırlanıyorum yarın otelden çıkış yapacağız bakalım neler olacak…

Bugün için harcamalar

Metro             : 2€ (2 kişi)
Kilesede mum : 0,25 sent
Dondurma      : 6€
Bira                 : 6€
Market            : 13€ (Kredi Kart)